2007-11-07

Musique non stop

Som jag nämnt både här och på min LiveJournal har jag tänkt lite på vad jag ska göra med den här bloggen. Nu på sista tiden har jag funderat, inspirerad dels av vännen Jim Pe-Melins sida med hämtningsbara gamla demotejper (ingen länk förrän jag får klartecken av Jim), dels av mängder av andra musikbloggar, på att börja skriva om musik.

Det är trots allt inte så att jag saknar något att skriva om. 1998-2001 skrev jag för musiktidningen Prospective, för vilken jag recenserade dussintals skivor och intervjuade bl.a. NASA, Karl Bartos och Rational Youth (intervjuerna med bl.a. Welle: Erdball, Second Decay och Daily Planet trycktes aldrig p.g.a. tids- och platsbrist; att Fad Gadget-intervjun aldrig kom i tryck beror på att tidningen lades på is på obestämd tid och väl fortfarande ligger där), jag var med och startade musikföreningen Det Svarta Staketet i Uppsala och var inblandad i åtskilliga konsert- och klubbarrangemang den vägen, jag har varit på fler konserter än jag vågar räkna, jag har fortfarande flera tusen skivor även efter att jag rensat ut en stor del av samlingen och sist men inte minst har jag träffat en del folk. Det är alltså inte materialet som är problemet – det är tiden. När ska jag hinna skriva något?

Det får vi se, men nu har jag i alla fall fattat ett beslut i frågan. Och det är ju ett steg i rätt riktning.

Inga kommentarer: