2009-12-02

Uppdatering och sammanfattning

Som ni märkt har jag skrivit ett enda inlägg under 2009. Detta innebär ingalunda att jag släppt musiken; tvärtom har jag köpt minst lika många skivor och gått på lika många konserter i år som 2008. Det som felats mig har varit a) tid och b) lust att blogga om det.

Nu när slutet av decenniet närmar sig, obevekligt som en deadline, borde det vara dags att sammanfatta aktiviteten under 00-talet. Hittar jag tiden tror jag att jag ska göra det – en topplista över de 10 eller kanske t.o.m. 20 bästa skivorna 2000-2009, törhända också listor över de bästa konserterna och roligaste personliga upplevelserna. Vi får se vad som hinns med, helt enkelt.

I år har jag sett följande:
  • Laibach
  • The Sisters of Mercy (närmast katastrofalt dåligt)
  • Klinik
  • Portion Control
  • bob hund
  • Jean-Michel Jarre
  • Depeche Mode
  • Twice A Man
  • Moulin Noir
  • Dom Dummaste
Någon av de spelningarna kanske kommer med på topplistan. Jag måste tänka och minnas först innan jag kan säga något med säkerhet...

Inga kommentarer: