2008-04-17

Affischer

Som ett led i att jag lagt till en oherrans massa spelningar på Last.fm har jag grävt bland mina gamla affischer på jakt efter konsertdatum. Jag har lyckats hitta affischen från Die Krupps med förbandet Ticket To Wonderland live på Smedjan i Köping 7 mars 1994, som Ralf Dörper i ett anfall av skämtlynne autograferade som "Ralf Hütter" och som jag nog ska ta en bild av vilken dag som helst. Dock har jag ännu inte hittat affischen från M.A. Numminen (med Pedro Hietanen) live på Katalin, så jag kan dessvärre inte placera spelningen med större precision än mars eller början av april 1995. (Däremot har jag hittat fotona jag tog och ska skanna in dem Någon Annan Gång.)

Det finns dock en del affischer som jag inte vet om jag ska ha kvar eller om jag borde göra mig av med dem, enkannerligen reklamaffischen för Enyas The Memory of Trees, som jag tiggde till mig från Musikörat när kampanjen för skivan var över. (Jag köpte skivan också, för på den tiden gillade jag Enya. Och jag tycker fortfarande att de tre första skivorna bitvis är genuint bra.) Det är ingen liten affisch: jag tror den är 70 × 100 cm, och med bara minimala hål efter knappnålar där jag satte upp den på väggen i mitt studentrum. Hoprullad i mitt förråd är den till ingen jordens glädje (även om den inte tar särskilt mycket plats heller), så jag borde kanske försöka avyttra den på Tradera till någon som faktiskt vill ha den. Eventuellt finns det fler affischer som kan få gå också. Behovet av närmare efterforskningar är uppenbart.

Inga kommentarer: