2016-10-14

Tillbaka igen?

Jag har inte skrivit ett dugg på den här bloggen på över fem år, mest för att jag saknat inspiration och tid och inte tyckt jag haft något att säga. Musikintresset är det inget fel på: jag har varit på rätt många konserter och köpt mängder av skivor – faktiskt har en hel era inom Stockholms musikliv kommit och gått i och med att Kollaps öppnade, blev ett andra vardagsrum för många syntare, och sedermera stängde butiken. Jag har bl.a. sett Esplendor Geométrico, OMD, New Order, Indochine, Borghesia, Pankow och Chris & Cosey. Jag har sett de nya ägarna fucka upp Last.fm så att hela webbplatsen blivit ett legendariskt exempel på hur man ska göra för att alienera så många användare som möjligt utan att lyckas locka nya. Ja, och så har jag blivit sambo och flyttat allt mitt bohag (med alla skivor) till en ny lägenhet.

Eventuellt återupptar jag bloggandet, i mån av tid och lust. Vi får se. Men nu ska jag snart åka in till stan och se Rational Youth.

Inga kommentarer: