2008-10-07

Arvika (It's a small town)



DN meddelar, vilket bekräftas från officiellt håll, att Depeche Mode är bokade till Arvikafestivalen 2009.

Vilket naturligtvis gläder mig och får mig att allvarligt överväga att åka dit för första gången på fem år. Antagligen köper jag biljett när de släpps på måndag; det torde inte vara något problem att bli av med den om det visar sig att jag inte kan åka. Men nog tusan är väl ändå Kraftwerk en bättre kandidat till titlarna "festivalens mäktigaste bokning någonsin" och "världens största och mest inflytelserika elektroniska band"? (Med reservation för "största", kanske.)

Det skulle också förvåna mig lite om det inte blir en inomhusturné till nästa höst med spelningar på Globen och Scandinavium, enligt urgammal hävd. Men den som lever får se.

Inga kommentarer: